יום שישי, 30 במאי 2014

מארגנת מקצועית – Professional Organizer

ארגון סידור בתים, משרדים או חיים מקצועי. עבודה מהבית- מסדרת מקצועית, מסדרות מקצועיות- סידור בתים מקצועי
מארגנת מקצועית הוא תחום/מקצוע/עיסוק  חדש יחסית, אבל הצורך בקיומו חזק וברור. כאשר שואלים מארגנת מקצועית מה היא עושה לפרנסתה והיא עונה: אני עושה סידור בתים מקצועי, או אני מארגנת מקצועית התגובה תמיד היא: נהדר אני צריך אחת כזאת. כן, אבל מה באמת עושה מארגנת או מסדרת מקצועית? במה באמת כרוך בלהיות מסדרת מקצועית? מה מציעה עבודה שכזאת עבור מי שרוצה לעסוק בסידור וארגון מקצועי?

מחויבויות וחובות של מארגנת מסדרת מקצועית
מארגנת או מסדרת מקצועית היא מי שעוזרת לאנשים לארגן את חייהם. יש המתמחות בתחום אחד מסוים ויש המתמחות בכמה וכמה תחומים:
בית:
מטבחים
סלון וחדרי מגורים
חדרי שינה
מקלחות ושירותים

עסקים:
מערך, תוכנית המשרד
ניהול סידור מסמכים וניירות
קביעת פגישות ותכנון לוחות זמנים
תיוק

חיים:
שגרת חיים- רוטינות
הרגלים
תקציב
תחביבים

וכמובן שהרשימה והאפשרויות עוד רבות וארוכות


ניתן להציע סוגים רבים ומגוונים של שירות ארגון מקצועי. יש מארגנות שפועלות בשטח- מתייצבות פיזית בבית או במשרד שאותו הן מארגנות. אחרות מספקות שרות ארגון במובן של ייעוץ הדרכה ותכנון, באופן אישי או בטלפון או און ליין. יש מסדרות מקצועיות המציעות סדנאות, סמינרים והרצאות בנושאים של ארגון סידור מקצועי. זה יופיו של התחום- כל אחד יכול לפתח לעצמו את סגנון העבודה מהבית שהוא מעדיף.  

דרישות התפקיד של מארגנת מקצועית:
בארץ (עדיין) לא נדרשת הסמכה מקצועית כדי להיות מארגנת מקצועית. בארה"ב קיים ארגון ארצי של מארגנים מקצועיים NAPO  . לפרטים נוספים ראה http://www.napo.net/
רעיון טוב הוא להירשם לארגון וכך תוכל מארגנת מקצועית להציג עצמה בצורה מקצועית ומכובדת.
כדי לארגן צריך את היכולת והכישורים לבצע ארגון וסידור של פרויקטים.  זה לא בהכרח אומר שאת צריכה להיות מסודרת או מאורגנת אבל...

הקמה של עסק של מארגנת/מסדרת מקצועית:
האם קשה להקים עסק של ארגון מקצועי? לא באמת. כל שנדרש ממך הוא ידע, מיומנויות חברתיות ודרך לגרום לאנשים שאת פה. כמובן שתוכלי להשקיע בכלים נוספים כמו מחשב, אינטרנט, כרטיסי ביקור, עלונים להפצה.
עסק בייתי כזה נבנה במשך זמן, בשלבים ולאט. ודאי שיש לך בינתיים אמצעים נוספים כדי להתקיים. כך גם תוכלי לאשר לעצמך שאת אכן אוהבת את העיסוק כמארגנת מקצועית (לא כל הביצים בסל אחד...) 

היתרונות שבלהיות מארגנת מקצועית:

גם אם בראשית הדרך לא תעשי הון רב, תזכי להרבה הטבות ויתרונות שיפצו אותך. התודה שתקבלי מאנשים, תחושת הסיפוק הם התשלום האמיתי. כמובן שאי אפשר ללכת אם "תודה רבה" וסיפוק למכולת, אבל אם הזמן כסף גם יתחיל לזרום. שכר עבודה מקובל של מארגנת מקצועית הוא בין 35$-50$ לשעה. יש הדורשים (וגם מקבלים) מאות דולרים לשעת עבודה. הכול לפי המוניטין ומי קהל היעד שלך.
המאמר נכתב בלשון נקבה אך הוא פונה גם לגברים (כמובן) 
 
מארגנת/מסדרת מקצועית- לרעיונות וקריאה נוספת: http://theorganizingspecialists.com/
כמה קריירות של "עבודה מהבית" יכולות להציע יתרונות שכאלו?
עבודה מהבית? מארגנת מקצועית? תוכלי להצטרף לנותני השירותים של האתר המציע כאן למטה שירותי בעלי מקצוע וכך תפרסמי את שרותיך כמארגנת מקצועית:

למאמרים נוספים בנושא עבודה מהבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה