יום שלישי, 27 במאי 2014

שאלות מכשילות בראיון עבודה

 למה, לדעתך,כדאי לנו להעסיק אותך?- זו לעתים קרובות השאלה האחרונה הנשאלת בראיון עבודה. התכונן לקראתה:

שאלות מכשילות בראיון עבודה: זו ההזדמנות שלך להדגיש את הכישורים הרלבנטיים ביותר לתפקיד ולתמצת את האיכויות האחרות שבגללן אתה מתאים ביותר לעבודה זו. הכן את התשובה לפני ראיון העבודה כדי שתוכל לענות בבהירות, בדיוק ובביטחון עצמי..

בניסוח התשובה  לשאלות מכשילות בראיון עבודה התייחס לנושאים אלה:

1. ברר מהם היעדים שהחברה קבעה לתפקיד. היעדים אמורים להופיע בעת שתבדוק את החברה ואת התפקיד. אם אפשר, דבר עם אנשים העובדים בחברה זו. אם אינך בטוח בנושא זה, כלול זאת בשאלות שתשאל בראיון עצמו והיה מוכן לשלב זאת בתשובתך.

2. הראה שיש לך כישורים הדרושים לעבודה. על בסיס היעדים שהגדרת בשלב הראשון, הסבר כיצד כישוריך וניסיונך מקדמים יעדים אלה. אם נחוץ, חזור אל "60 שניות פרסומת" שלך וקרא את רשימת הכישורים שלך.

3. בטא ערכים משותפים. שוב, נושא זה אמור להופיע בבדיקה שתערוך. תבדוק את החזון המוצהר של החברה ונהלים עסקיים רגילים. הסבר מדוע הם מתאימים לערכיך וליעדיך.

4. הסבר מדוע אתה מעוניין בתפקיד. גלה התלהבות לנוכח ההזדמנות לעבוד בחברה זו ו/או במסגרת צוות מסוים. הבהר למראיין שאתה מעוניין בעבודה זו.

ההיבט החשוב ביותר בתרגיל זה הוא שתחוש בנוח לזהות את המיומנויות שלך ולבטא אותן. גם אם הכנת תשובה מראש, חשוב לגלות גמישות במסגרת התסריט עצמו. אתה עשוי להידרש לשנות פרטים לפי הצורך במהלך הראיון.

היה מוכן לשנות את תשובתך אם נושא חשוב מתעורר בראיון עצמו. לדוגמה, אם המראיין מדגיש את הצורך במיומנות מסוימת, עליך להתייחס לכך, אפילו אם לא כללת אותה בתסריט המקורי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה