יום שלישי, 13 במאי 2014

איך להתכונן לראיון עבודה

כך תתכונן לראיון עבודה: ראיון עבודה- כך תתכונן לראיון עבודה- זהה את כישוריך והכר בערכם:

"ספר לי על עצמך"

זה בדרך כלל אחד הדברים הראשונים שיאמר המעסיק בראיון. הוא/היא בעצם רוצים לדעת למה אתה מתאים לתפקיד. התגובה שלך תקבע את הטון להמשך הריאיון, ולכן מומלץ להכין את התשובה מראש.

תחשוב על התשובה כ"פרסומת 60 שניות" שבה אתה משווק את עצמך.
הכר את תיאור העבודה לתפקיד שאתה מעוניין בו והתאם לכך את הערותיך. הטקסט שלך עשוי להשתנות במעט בהתאם למשרה אבל הוא מבוסס למעשה על כישוריך.


הערך את עצמך.
השלב הראשון בניסוח הפרסומת הוא הערכה עצמית. כדי להתחיל חזור וקרא את קורות החיים. בדוק את העבודות שבהן עבדת ומצא באילו כישורים השתמשת בכל עבודה.

ערוך רשימה של לפחות עשרה כישורים ועוצמות. השתמש במלים פעילות המשקפות את מה שעשית. כלול כישורי עבודה ספציפיים כגון היכולת לעבוד מול מחשב וכישורים "רכים" כגון היכולת לארגן או תשומת לב לפרטים.

הערך כיצד כל אחד מכישוריך עשוי לשמש למשרה שבה אתה מעוניין. מצא איזה מהם רלבנטי ביותר. כתוב אותם. אלה יהוו הבסיס לפרסומת שלך.

נסח את המסר.
אתה מוכן לחבר את הפרסומת שלך. רשום בדיוק מה אתה רוצה לומר כדי שתוכל להתאמן ולהבטיח שלא תשכח נושאים חשובים.

התחל בהקדמה קצרה על עצמך. כלול את שמך ואת מקצועך. לאחר מכן אמור באיזה תפקיד אתה מעוניין. חלק זה עשוי להשתנות בהתאם לריאיון. מכאן תעבור לכישורים. התחל בכישורי העבודה והמשך בכישורים "הרכים" שלך.

שווק את ניסיונך.
מעסיקים רוצים לדעת מה עשית בעבר. השתמש במלים פעילות כדי לספר להם על כך. מלים אלה הן ברורות, מדויקות וישירות – אלה עוצמות המרשימות מעסיקים בראיון. מלים חזקות לדוגמה:

להשיג, לחבר, לנסח, לפרש, להגיע, ליצור
לנהל, להקים, לבסס, לפתח, להפעיל, להעניק
לנתח, לתאם, להרחיב, לשמר, לארגן, לארגן מחדש
לכנס, ליצור, להפעיל, להצליח, ליזום, לדווח
לתקצב, להדגים, ליישם, להניע, להשגיח, לחקור
לשתף פעולה, להגדיל, לשפר, להתמקח, לבצע, לפתור

דע את ערכם של כישוריך.
משא ומתן על שכר בדרך כלל אינו מתעורר עד לאחר קבלת הצעת עבודה. עם זאת, חשוב שתכיר את הטווח הסטנדרטי למשרה שבה אתה מעוניין. חשוב היכן אתה ממוקם בטווח על בסיס כישוריך. בבוא הזמן לדיון בשכר, הצג את עמדתך. אתה עשוי לומר למשל: "על בסיס השכלתי והניסיון שצברתי, אני מצפה להתחיל בקצה הגבוה יותר של הסקאלה".

זכור, הכישורים והניסיון שלך הם הבסיס למשא ומתן. המעסיק לא מתעניין במצבך הכלכלי או במספר הילדים שאתה מנסה לפרנס. לא מדובר במה שאתה "צריך", אלא בערכם של הכישורים שלך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה