יום רביעי, 7 במאי 2014

עבודה בבית - אסטרטגיה להצלחה

עבודה בבית- אסטרטגיה להצלחה. איך לעבוד בבית- למד לחשוב כיזם עצמאי ולא כשכיר

עבודה בבית- חלק נכבד מהאנשים שעוברים לעבוד בבית מתוך החלום והתקווה שבכך יאפשרו לעצמם יותר חירויות כלכליות ויותר חירויות פיננסיות. בפועל, בדרך כלל קורה ההפך. כאשר אתה מנהל עסק עצמאי משלך אתה עובד קשה יותר, אתה עובד יותר שעות, הרבה מעל ומעבר למה שהיית עושה ונותן כשכיר. התפיסה שלך את עצמך כעובד בבית לבין המציאות בפועל שונה בעליל. זו הסיבה שבגללה כה הרבה יזמים חשים חוסר איזון וחוסר שליטה על עסקיהם.

אם גם אתה מרגיש כך דע לך שאינך לבד. ובמיוחד אם אתה בראשית דרכך ובתחילת ימיך כעובד בבית. קיים פער בין הציפיות המקוריות של עבודה בבית לבין ניהול בפועל של עסק בייתי. חשוב לדעת מה מבין תקוותיך וציפיותיך יכול להתגשם ומה איננו ריאלי ואיננו מציאותי בלהיות בעלים של עסק עצמאי המתנהל בבית.

במקביל חשוב גם להבין שלנהל עסק עצמאי ולנהל את העבודה שלך בבית יש הרבה מאד יתרונות. עבודה בבית היא דבר מאד מתגמל. כל עוד אתה מודע למציאות, קרי מודע למה ניתן ולמה לא ניתן לצפות, נשאר שלם ומחויב להצלחת העסק הביתי שלך, זה יקרה ואתה תצליח.

עבודה בבית- עצות שיעזרו לך לחולל פריצת דרך אמיתית:
פעל קבע והחלט מה הם ערכיך האמיתיים- מה באמת חשוב לך, מה נכון לך, על מה אתה מוכן/מסרב לוותר.

צור חזון- מהו הדבר שאתה רוצה להשיג בששת החודשים הקרובים. איפה אתה רוצה להיות עוד 5 – 10 השנים הבאות. בחייך הפרטיים כמו גם בעסק שלך. קח נייר ועט וכתוב את חזונך. חזון חייך הפרטים וחזון של העסק הביתי שלך. לאחר מכן תוכל לקבוע יעדים ריאליים ולהתמקד בהיכן ואיך להשקיע את המאמצים. ליד כל סעף חזון רשום גם איך תרגיש ואיך יראו חייך כאשר הסעיף המסוים יתגשם. כל יזם מצליח יספר לך שהכין רשימה כזאת וכמה הרשימה תרמה להצלחתו.

קבע יעדים- יחד כמה שעות לעניין והכן לך רשימת של 3 יעדים מרכזיים הכרחיים להנעת העסק הביתי שלך קדימה. גם יעדים אישיים יכולים להיכלל ברשימה ( יחסים, פיזיים רגשיים, נפשיים, משפחתיים וכולי). דמה לעצמך את עצמך בסוף השנה הזאת מביט אחורה על רשימת השיגך- מה רצית אז להשיג? איך אתה תרגיש בסוף השנה כשתביט אחורה אל הישגיך המרשימים?

איכות חיים- שמור על איכות חייך. איכותך חייך קריטית להצלחה של עבודה בבית. האם אתה שחוק, לחוץ, מותש, מודאג, לא שמח, לא מאוזן- העסק שלך יסבול. הקפד לעסוק בספורט שאתה אוהב מדי שבוע, התרועע עם חברים, שחק עם ילדיך, צא לארוחות, שן היטב, אכול אוכל בריא ובזמן, צא בבית התאוורר ובלה. אם אתה וחייך אינם מאוזנים, אתה מזיק לעצמך, למשפחתך וגם לעסק שלך. כאשר אתה מנהל חיים טובים ומאוזנים יש לך חותר אנרגיה, החשיבה שלך צלולה יותר והיעילות רבה יותר. כאשר אתה במצב מאוזן וטוב תוכל להשיג בשלוש שעות עבודה את מה שלא היית יכול להשיג ב 12 שעות כשאתה לא מרוכז. אתה עובד בבית? קח לעצמך מיני חופשות- אתה הרי הבוס של עצמך, הלא כן? עבודה בבית מאפשרת בדיוק את החרות הזאת.

מינוף- אם חסרה לך מיומנות מסוימת הנדרשת כדי להפעיל עסק ביתי, שכור שירותים של בעל מקצוע. ההחלטה שאתה עצמאי, שאתה עובד בבית, איננה אומרת שאתה צריך לעשות הכול לבדך. הזמן שלך חשוב! בזמן שמתפנה לך תוכל להיטיב ללמוד איך לייצר או לנהל את העסק שלך. הקפד לעבוד על העסק שלך ולא כעובד של העסק שלך! אתה בעל החזון בעסק. עליך להישאר ממוקד ולא להתפזר ולבזבז זמן בביצוע מטלות שידרשו את זמנך, תשומת ליבך והן אינן היעד המרכזי של העסק הביתי שלך. זכור- התגמול שלך הוא בתוצאות של העסק, לא בכמה שעות ויזע השקעת

תמיכה- עבודה בבית נעשית לבד. אתה בעצמך בבית הפרטי שלך עובד, אין עמיתים למחלקה, למשרד. אין קפה ושיחות מסדרון. נכון, אבל אתה לא יכול לעשות את זה לבד ואתה לא יכול לדעת הכול לבד. הצלחה מותנית במערך תמיכה חזק. עליך לארגן לעצמך תמיכה: מקורות מידע, תמיכה, עידוד, קבלת משוב.לדוגמא- פורום מקצועי באינטרנט או שיחה עם אשתך.

לעולם אל תחדל מללמוד- אם יום אחד תחליט שהשגת את החוכמה והידע המושלמים, שאין לך יותר מה ללמוד, העסק שלך ידרדר. בני האדם מתפתחים. יזמים מתפתחים. אין דבר כזה מושלמות. אתה חייב להמשיך ללמוד ולהתעדכן כל הזמן. למד והשכל כל מה שתוכל בתחום הספציפי שלך אבל גם בנושאים של מכירות, שיווק, המתחרים שלך, דמוגרפיה ופסיכולוגיה של הלקוחות שלך, מגמות כלכליות, מוצרים חדשים וכדומה.


אם אתה רוצה לעשות את המהפך, להתפטר והתחיל בקריירה של עבודה בבית, מומלץ מאד שתשקיע את הזמן והאנרגיה הדרושים כדי שתצליח: קח הפסקה, העלה על הכתב חזון, יעדים, מטרות. רתום את עצמך להצלחתך שלך. צור מבנה, הוצא לפועל את האסטרטגיות שלעיל ותזכה להצלחה. זכור כי עבודה בבית משמעה שאתה המנהל של עצמך, וניהול מצליח משמעו יישום אסטרטגיות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה