יום ראשון, 29 ביוני 2014

אסטרטגיית חיפוש עבודה

אסטרטגיה לחיפוש עבודה-

אסטרטגיות למשוך מעסיקים אליך- גילוי שוק העבודה החבוי: משוך אליך עבודה
טכניקות "דחוף" (בחלק 1) ייצרו הזדמנויות מהר יותר מאשר "משוך", אולם אם יש לך פנאי ואינך חש נוח לפגוש זרים, טכניקות "משוך" עשויות "להתאים" לך יותר. אפילו אם אתה חש נוח עם "דחוף", השתמש בחלק מטכניקות ה"משוך" כדי להגביר את ערך השוק הנראה שלך.
טכניקות לגילוי שוק העבודה החבוי- משוך – הבא את "שוק העבודה החבוי" אליך

איך תיעשה ניראה למעסיקים פוטנציאליים כדי שהם יפנו אליך:

השתמש בדף אינטרנט עם קורות חיים אישיים או בלוג – עדכן אותו והקפד שהוא יימצא באינטרנט כל הזמן. מחשב עם שרת אינטרנט נדרש כדי "לארח" אותו כדי שהוא יופיע במנועי חיפוש ולעיני פקידי כוח אדם.

אינך צריך תצוגה מפוארת של המומחיות הטכנית שלך. למעשה, יעיל יותר לעשותו פשוט כדי שמנועי החיפוש יוכלו "לעכל" זאת. עליך לשים לב למילות מפתח וטכניקות "אופטימיזציה" אחרות למנועי חיפוש.


בשוק העבודה הקשוח הזה, פקידי כוח אדם עמוסים בקורות חיים לכל הצעת עבודה. רבים ואולי רוב קורות החיים הם של מועמדים "לא מוכשרים" (כלומר, הניסיון וההשכלה שלהם לא עומדים בדרישות המינימום של התפקיד). דבר זה מקשה על עבודת פקידי כוח אדם – מציאת מועמדים "מוכשרים" מבין שטף של לא מוכשרים. עקב כך, פקידי כוח אדם רבים מציעים פחות עבודות. הם מבלים את זמנם, ביעילות רבה יותר, בחיפוש באינטרנט אחר קורות חיים של אנשים המוכשרים להצעת העבודה שבידיהם.

דף אינטרנט עם קורות חיים אישיים יופיע וימתין לפקיד כוח אדם שיחפש וימצא אותו.
טיפים:
אתה חייב להגן על פרטיותך! הוצא מידע מפורט ליצירת קשר (שמך, כתובת ומספר טלפון) מאתר האינטרנט של קורות החיים האישיים שלך. אם יש לך עבודה, המעסיק לא יהיה מרוצה מכך שאתה מחפש עבודה ועשוי לפטר אותך אם ימצא את קורות החיים שלך באינטרנט. לכן הכן את דף קורות החיים באינטרנט שלך בצורה "מוגנת מדומה"!
היזהר שלא לחשוף את עצמך בבלוג או באתר האינטרנט הפרטי שלך. זכור שהוא עשוי להופיע בתוצאות חיפוש אם מעסיק פוטנציאלי יחפש אותך בגוגל, והקפד כי מה שתפרסם על עצמך יהיה ראוי. דורשי עבודה רבים חיבלו בחיפוש עבודה עם תמונות או מידע אחר שהם העלו על אתר אינטרנט בעצמם.


 תן שיעורים – אם ניתנים שיעורים למבוגרים בקהילה באזור מגוריך, בדוק אם אתה יכול ללמד משהו. בקש העתק של קטלוג הקורסים שלהם וראה מה הם מציעים. האם יש נושא שתוכל ללמד שהם לא מציעים אבל עשויים לרצות להציע? אתה עשוי להיות מסוגל להציע סדנה בת מפגש או שניים או סמינר אם יש לך נושא מעניין. תוודא שזהו נושא שאתה מכיר היטב המדגים את הידע והמקצועיות שלך.


מכללה מקומית או אוניברסיטה עשויים להזדקק למורה "נוסף" לנושאים מסוימים ועשויים לחפש מישהו "מחוץ" לפקולטה המציע ללמד. אל תצפה לפרנס את עצמך ואת משפחתך מהתשלום בעבור שיעורים אלה אולם תצפה לקבל תשלום תמורת הזמן והמאמץ שהשקעת.

התמקד בלימוד נושא המדגים את הידע המקצועי שלך והמיומנות, ומציג אותך באור טוב ביותר כתוספת בעלת ערך לצוות של מעסיק פוטנציאלי.

טיפים:
בקש ושמור העתקים של קטלוג הקורס שבו מופיע הקורס שלך ובתקווה גם שמך.
תספר לתלמידי הכיתה שאתה "בין עבודות" ומעוניין במציאת עבודה חדשה.
אסוף משובים מתלמידי הכיתה כדי לשפר את החומר וההגשה שלך ואסוף גם שמות ליצירת קשר (תשתמש בהם רק ברשות!)
הוסף את הכיתה להישגים שמופיעים בקורות החיים שלך.

תישא נאום – איגודים וארגונים מתכנסים ובכנסים בדרך כלל דרושים נואמים. אם אתה מסוגל לדבר בידענות על נושא המעניין את הקבוצה, הם עשויים להיות מעוניינים בכך שתנאם. אתה תזדקק ככל הנראה לשלושים או ארבעים וחמש דקות בלבד, אולי גם כמה דקות לשאלות של הקהל. תוודא שזהו נושא שאתה מכיר היטב.

תתמקד בנאום בנושא המדגים את הידע והמיומנות המקצועיים שלך ומציג אותך באור הטוב ביותר כתוספת בעלת ערך לצוות של מעסיק פוטנציאלי.

טיפים:
בחר ארגון עם ועד ציבורי יעיל – ועד שהפגישות שלו מופיעות באמצעי תקשורת מקומי, ושמפרסם את פרטי הפגישות שלו באתר אינטרנט של הקבוצה וכו'. (שים לב, אם לקבוצה הרלוונטית יש פגישות שלא מתפרסמות זו עשוייה להיות קבוצה הזקוקה למתנדב מוכשר לוועד פרסום או לצוות אינטרנט. תפוס את ההזדמנות אם יש לך פנאי לכך!)
יידע את הקהל שאתה "פנוי" לעבודה חדשה.
אסוף ושמור העתקים של תכנית הפגישה אם יש כאלה.
אל תשכח להוסיף את הנאום לרשימת הישגיך בקורות החיים. אם הארגון בעל אתר אינטרנט הכולל ישיבות קודמות, רשום את כתובת האינטרנט המתאימה בקורות החיים שלך (ותבדוק מדי פעם אם היא עדיין "קיימת").


כתוב מאמר (או שניים או עשרה) – סופר = סמכות


לא נוח לך לנאום מול קבוצה? אתה יכול להציג את יכולתך בנושא בכתיבת מאמר שיופיע בכתב עת שנקרא על ידי המעסיק המיועד (או קבוצת מעסיקים). רוב האיגודים התעשייתיים והמקצועיים מוציאים עלוני חדשות ו/או אתרי אינטרנט הזקוקים לתוכן, אפילו כמה עסקים (האין עלון חדשות קטן כלול בחשבון הטלפון שלך?). תתקשר לעורך או למנהל האתר כדי לגלות מה הם צריכים.

מאמר לא צריך להיות ארוך. רק תקפיד שהטקסט נכון, מאוית במדויק וכתוב נכון מבחינה תחבירית לפני שתשלח זאת. מוטב שתבקש ממישהו בעל כישורים טובים יותר בכתיבה ובאיות לקרוא את המאמר כדי לוודא שהוא הגיוני לפני שתגיש אותו.

תתמקד בכתיבה בנושא שמדגים את הידע והמיומנות המקצועית שלך, ומציג אותך באור הטוב ביותר כתוספת בעלת ערך לצוות של מעסיק פוטנציאלי.

טיפים:
כתיבת מאמר מספקת לך תירוץ מעולה להתקשר לאנשים כדי לבקש ריאיון ("היי, קוראים לי ביל סמית, אני כותב מאמר על שוק הדירות כיום, אפשר לשוחח עם נשיא החברה?")
תשמור העתק של המאמר והקפד ששמך יופיע "מאת...".
השג כמה העתקים של המאמר או זכות להדפיס העתקים (מוציאים לאור אחדים ייתנו או ימכרו לך העתקים של המאמר שלך כפי שהופיע בפרסום שלהם, אבל לא ייתנו לך זכות להדפיס העתקים) כדי לצרף לקורות החיים שלך כאשר אתה שולח גרסה מודפסת למעסיק.
תוסיף את כותרת המאמר (עם שם המו"ל ותאריך הפרסום) לרשימת ההישגים המופיעים בקורות החיים שלך. אם המאמר התפרסם באתר אינטרנט תכלול את הכתובת בקורות החיים שלך. הקפד לשמור את הכתובת כדי לבדוק מדי פעם אם היא עדיין "קיימת".

כתוב ספר! סופר = סמכות!

כתיבת ספר דורשת זמן רב הרבה יותר מאשר כתיבת מאמר, כמובן, אולם התמורה עשוייה גם היא להיות רבה יותר. אתה מוזמן לצרף את קורות החיים שלך לעותק מהספר שלך ולזכות לתשומת לב רבה יותר!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה