יום רביעי, 11 ביוני 2014

כרטיס ביקור עסקי

כרטיס ביקור עסקי- כך תמנע מטעויות נפוצות - ראיון עבודה, פגישה עסקית, יצירת קשר עסקי באשר הוא נפתח בהצגת עצמך, בנסיבות מסוימות לחיצת ידיים והחלפת כרטיסי ביקור.

כרטיס ביקור הוא כלי שיווקי מצוין כי הוא קטן, נח לנשיאה, נשאר אחרי שהפגישה הסתיימה ואתה עזבת ואולי גם הרושם או הזיכרון שהשארת נמוג. כרטיס ביקור הוא ממשות פיסית וככזה יש לו חיים ארוכים יחסית. על כן מומלץ ורצוי להשאיר כרטיס ביקור שלך בכל הזדמנות. גם בראיון עבודה. חשוב שכרטיס הביקור יהיה ערוך כתוב ומעוצב נכון כי כרטיס ביקור גרוע יכשיל אותך יותר ממה שיסייע בידיך. מצא כאן רשימה של "אל תעשה" :

גודל אות, גופן- השתמשו בגודל אות נראה וקריא לכל עיין. כרטיסי ביקור שכתובים באותיות קטנות- במיוחד מספרי טלפון וכתובות דואר אלקטרוני, מתסכלים ומעצבנים. כרטיסי ביקור כאלו מגיעים מהר לפח האשפה. שמך, כתובתך וכתובת הדואר האלקטרוני שלך חייבים להופיע בגודל אות קריא וברור- אנשי עסקים הם אנשים לחוצים בזמן ולא יבזבזו שנייה מיותרת.
תחשוב מה המספר באותיות קטנטנות- האם זה הדימוי העצמי שלך?

עובד מהבית- לא מעוניין לציין כתובת פיסית על כרטיס ביקור- בעיה. אי הצגת כתובת פיסית נתפסת כשלילית, חוסר אמינות, אי יציבות ואולי בעצם פירמה לא קיימת שלא לומר הונאה. מומלץ להשתמש בכתובת אחרת (בקש מחבר או שכור שירותי משרד מחברה שמתמחה בכך) בתיבת דואר.


כרטיסי פלסטיק/ מצופי למינציה- אומנם מומלץ להציג כרטיס ביקור שיהיה שונה כדי לבלוט אולם כרטיסים חלקים אינם נוחים כי לא ניתן לכתוב עליהם או שמה שנכתב בעט נמרח ונמחק.

גב כרטיס ביקור- השתמש גם בגב כרטיס הביקור שלך. זאת עוד פיסת נדל"ן להשקיע בה עוד לוח פרסומת. תוכל להציע בגב הכרטיס קופונים, מבצעי הכירות חינם שקוראים לנקיטת פעולה, סיסמא או ציטוט שאתה מאמין בו והוא מייצג את אמונותיך. תן לאנשים סיבה לשמור את כרטיס הביקור שלך.

תמונה- הצג תמונה שלך על הכרטיס. אנשים זוכרים תמונות הרבה יותר טוב מאשר שמות. אנשים שיתקשרו אליך בעקבות כך שהשארת להם כרטיס ביקור מחזיקים את הכרטיס שלך בזמן שיחה טלפונית אתך (או בזמן כתיבת אי מייל אליך) ומביטים על התמונה שלך, מה שיוצר אצלם תחושת קרבה. תמונה שווה יותר מאלף מילים, כבר אמרנו?
תאר לעצמך מראיין בתהליך חיפוש עובדים- חמישים מועמדים משאירים לו קורות חיים וכרטיסי ביקור. איך יוכל לזכור מי הוא מי?

אי התאמה- מחפש עבודה כמעצב אתרים? אתה חייב שכרטיס הביקור שלך יהיה מעוצב למשעי וישא עליו את כתובת אתר האינטרנט שלך. מה אין לך אתר אינטרנט שעיצבת? נשמע רע.
אם אתה מוכר שירותיי חיוג חינם 1-800 ודא שמספר הטלפון שלך המופיע על כרטיס הביקור מופיע כ 1-800

ייצוג- שם, מספר טלפון וכתובת אינם מספיקים. צור משפט, סיסמא או אימאג' ויזואלי על כרטיס הביקור שלך שמאפשר אסוציאציה, קונוטציה או איזה הדהוד למה שאתה מציע או למי שאתה. אמרנו כבר שאחרי 50 ראיונות אין סיכוי שהמראיין יזכור אותך רק לפי השם שלך?

מקוריות- מצא דרך להיות מקורי ולבלוט. דוגמאות: מגנט, פינות עגולות, קופון הנחה על גב הכרטיס, קטעים בולטים, מחוררים, גזור בצורה מיוחדת, צרף דוגמיות לכרטיס הביקור שלך. ולא... כרטיסים במידות גדולות מהמקובל לא עושות את זה. זה מטריד בולט צעקני ולא נכנס לאלבום כרטיסי ביקור.

כרטיסי ביקור תוצרת בית- לא משנה כמה תשקיע ותתאמץ- זה לא נראה טוב. כרטיסי ביקור מודפסים על ניר "קלים" או מודפסים במכונה מוצבת בפינת הרחוב משדרים "זול" .

גם בתחום כרטיסי הביקור, המקצוענים עושים עבודה טובה יותר- זה המקצוע שלהם. כרטיסי ביקור מקצועיים אינם יקרים ושווה להשקיע בהם.   

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שהיום המחירים של כרטיסי ביקור שנלקחים על ידי בתי דפוס הם מצחיקים ולכן להתחיל לעצב כרטיסי ביקור לא מקצועיים בבית יכול להיות בזבוז של זמן וכסף.
    אני כבעל עסק עובד הרבה מול בתי דפוס ומזמין הרבה מאוד עבודות אם זה כרטיסי ביקור מיוחדים, פליירים, מחברות ספירלה ממותגות ופנקס חשבוניות מס. את כל הדברים האלה אפשר להזמין היום מבתי דפוס במחירים מצחיקים.
    היום לכל בית דפוס יש את המיכון ואת התוכנות לייצר את הכרטיסי ביקור המקצועיים ביותר עם מחלקת גרפיקה מקצועית.

    השבמחק