יום ראשון, 15 ביוני 2014

דרושים: רואה חשבון

רואי חשבון הם האנשים שעוקבים אחר התנהלות כספית של חברה. בעקבות זאת רואי חשבון בחברה מיצרים דוחות רווח והפסד. דוחות שמנהלי החברה ואנשים שונים מחוץ לחברה קוראים ובעצם כך לומדים מה מצב החברה, איך וכמה מתנהלת החברה כמה והאם היא רווחית. על פי דוחות אלו רשויות המס קובעות כמה מס חברה צריכה לשלם, דוחות אלו גם נקראים ע"י אנשים שבקשרים עסקיים עם החברה ועל פי הדוחות מחליטים אם לעשות עסק עם החברה. אחרים משתמשים בדוחות אלו על מנת להחליט אם הם רוצים להלוות כסף לחברה.


סוגים של תפקידי רואה חשבון

רואי חשבון פרטיים אשר עובדים במשרדי ראיית חשבון פרטיים שנותנות שרותי ניהול חשבונות לחברות- מיקור חוץ. רואי חשבון אלו עושים ניהול חשבונות, מבקרים, מס, ונותנים ייעוץ
רואה חשבון פנים ארגוני. עובד של החברה, עובד מתוך החברה ומנהל מעקב אחרי ההתנהלות הכספית של החברה
מבקר חשבונות פנימי שעוקב אחר התנהלות החברה וספרי החברה. תפקידו לוודא שאין מעילות וגנבות כספים בתוך החברה.
 
אופי העבודה של רואה חשבון

רואי חשבון עובדים במשרדים. תקן עבודה מקובל של רואה חשבון הוא כ 40 שעות בשבוע אם כי חלקם עובדים 50 שעות בשבוע ואף יותר. רואי חשבון בתחומי מס עובדים שעות ארוכות לקראת סוף שנת המס  מינואר לאפריל. רואי חשבון חיצוניים העובדים עבור לקוחות וחברות כנותני שירותים חיצוניים לארגון נדרשים גם לבצע נסיעות מחוץ למשרדים שלהם אל אתרי הלקוחות שלהם.


הכשרה מקצועית של רואה חשבון
רואי חשבון מוסמכים הנם בעלי השכלה אקדמית בחוגים לחשבונאות. רואי חשבון צריכים לעבור גם מבחן של לשכת רואי החשבון לשם קבלת תעודת הסמכה. רואי חשבון גם נדרשים לשליטה המחשבים ובתוכנות חשבונאיות שונות.

אנשים שרוצים להיות רואי חשבון צריכים להיות טובים במתמטיקה ויכולות אנליטיות טובות. רואי חשבון גם נדרשים להיות מסוגלים לכתיבה ברמה טובה משום שהם אמורים להפיק מסמכים המתארים את הממצאים שלהם

רמות הכנסה של רואה חשבון (נתונים לקוחים מהשוק האמריקאי)
בשנת 2006 הכנסה ממוצעת של רואה חשבון נעה בין $42,520  ל $71,960 . רמת המשכורות הנמוכות (כ  10 אחוז) -  פחות מ $34,470. המשכורת הגבוהה ביותר ( כ  10 אחוז) הייתה יותר מ $94,050 שנה.

בשנת 2006 היו בארה"ב 1.3 מיליון רואי חשבון. רובם עבדו בערים הגדולות וזאת משום ששם נמצאות החברות הכלכליות הגדולות.

ציפיות לעתיד - העסקת רואי חשבון

שוק העבודה האמריקאי לרואי חשבון -צפי לעד שנת 2016- ביקושים לרואי חשבון צפויים לגידול מהיר יותר מאשר הממוצעים למקצועות עבודה אחרים.

לסיכום

מקצוע ראיית חשבון הוא מקצוע שמאפשר הזדמנויות עבודה טובות. זאת משום הצפי שיהיו עוד ועוד חוקי מס חדשים, שיהיו יותר חברות פרטיות שיזדקקו לאנשי מקצוע בתחום ראיית חשבון.
רואי חשבון בעלי מומחיויות מיוחדות והתמחויות ספציפיות כמו רואי חשבון ציבוריים לדוגמא יוכלו למצוא עבודה מכניסה, קידום מקצועי ומשרות משתלמות בקלות רבה.


מקצועות דומים נוספים בעלי סיכויי השתכרות והעסקה דומים לרואי חשבון

אקטואר; העוסק בחישוב שיעורי הסיכונים התשלומים והפרמיות של ביטוח (בדרך כלל של ביטוח חיים)
מנהלי חשבונות
אנליסטים כלכליים, אנליסט תקציבי
שמאים, מעריכים בוחנים וחוקרי תביעות
יועצים פנסיוניים
סוכני ביטוח
יועצים כלכליים אישיים
מנהלי רכש

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה