יום שלישי, 10 ביוני 2014

משכיר לעצמאי- פחד מהמעבר?

לעשות את אותה עבודה אבל האם עדיף להיות עצמאי או שכיר?


מבחינה חשבונאית ברור שעדיף להיות עצמאי. אתה עושה את אותה עבודה ומרוויח הרבה יותר משום שההכנסה (בניכוי ההוצאות) ממה שאתה מייצר איננה  מתחלקת בינך ובין המעביד אלא הולכת ישירות לכיסך.
הבעיה היא לא ההגיון של הדברים אלא הפחדים השונים והמשונים.

ראו כאן מאמר מצוין (הוא עוסק  במעבר ממתרגם שכיר למתרגם עצמאי) המסביר  ומספר כמה השד איננו נורא וכמה עדיף וקל להיות עצמאי:

"...כשאני עברתי מעבודה כשכיר לעבודה כעצמאי גם אני חששתי מאד. הרקע המשפחתי-
כלכלי-חברתי שלי הוא רקע של שכירים. כל חיי חוויתי אך ורק מנטאליות של שכירים, ולכן
כשבכל זאת רציתי לצאת לדרך חדשה ועצמאית היו לי פחדים רבים: פחד משינויים, פחד
מהחדש והבלתי מוכר, ובעיקר הפחד "לצאת לעולם" ללא חסותה של מסגרת מגוננת.
פחדתי לעמוד פנים אל מול פנים נוכח "הג'ונגל" הנוראי, המורכב בעצם מרשויות ממשלתיות,
לקוחות וספקים.
במאמר זה ברצוני לעזור לכל אותם מתרגמים השוקלים מעבר משכירות לעצמאות וחוששים
מכך. מניסיוני, שהוא עדיין בעיצומו יש לומר, למדתי לדעת שהשד איננו נורא כל כך, ואני
רוצה להסביר כאן למה אני סבור כך. אני מקווה שהמידע יעזור לכם בבחירת דרככם
בהמשך..."  למאמר המלא- מעבר משכיר לעצמאי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה