יום ראשון, 11 במאי 2014

מבחני אמינות, מבחני קבלה לעבודה, מבחני הערכה פסיכולוגית

פסיכולוגים חקרו מגוון רחב של משתנים התנהגותיים במקומות עבודה כגון גנבה, אלימות ושימוש לא חוקי בסמים. מחקרים אלו סייעו בידי הפסיכולוגים לפתח מגוון של מבחני הערכה פסיכולוגית היכולים לסייע להעריך ולנבא רמת סיכון בהעסקת עובד. בהתבסס על מחקרים מדעיים פסיכולוגים התנהגותיים יכולים לזהות קווי התנהגות שמהווים איום או סיכון פוטנציאלי של נזקים או בעיות במקום העבודה. 

שתי הקטגוריות המרכזיות שבהן נבחנים מועמדים לעבודה הן מבחני אמינות ומבחני אישיות קליניים. מבחני אמינות משמשים לפסילת מועמדים אלימים, נטיות לגנוב, שימוש בסמים, המרדה לאלימות בין העובדים וכדומה. מטרתם של מבחני אישיות קליניים היא לזהות בעיות רגשיות עמוקות אצל המועמד.

מבחני אמינות

מבחני אמינות נועדו לזהות מראש עובדים שעלולים לגנוב ממקום העבודה, לשקר ולרמות את מעסיקיהם והקולגות שלהם לעבודה וכן בעיות של שימוש בסמים וקבלת מרות.
מבחני אמינות משמשים גם לאיתור בעיות של אמינות אבל גם לשמש גורם הרתעה. לדוגמא חברות סיטונאיות המשווקת מוצרים לקמעונאים הצליחו להפחית את רמת הצטמצמות המלאים שלהם ב 35% מאז החלו להעביר מבחני אמינות בין עובדי החלוקה.
ועוד דוגמא- רשתות של חנויות שמעבירות מבחני אמינות מדווחות על 13% עליה ברווחים.
 

פורמט מבחני אמינות

מבחני אמינות יכולים להיערך בצורות שונות. החל ממבחן אמינות עם עט ונייר, שאלון המועבר במחשב, משחקי תפקידים, סימולאציה של חנות- קופאי, מערכת טלפונים אינטראקטיבית או אתר אינטרנט אינטראקטיבי.
 

התאמת מבחן אמינות

מבחן אמינות יותאם לצרכי כל לקוח- חברה המראיינת עובדים לקבלה לעבודה.  יש חברות הבוחנות יושר אישי, אחרות מעוניינות לבדוק רמת אלימות, ואחרות יתעניינו בצריכת סמים אצל המועמד לעבודה.
יש חברות שיבקשו לבדוק מודעות לבטיחות, מוסר עבודה, גישה שירותית ללקוח, נכונות לקבל מרות ופיקוח, יכולת שיתוף פעולה בצוות ועוד.


מקור: employment, integrity, psychological and personality testing 

מספר דוגמאות למבחני אמינות (באנגלית):

מבחן אמינות - עד כמה הנך ישר
מבחן אמינות- מבחן אמינות שלא לצרכים מקצועיים כדי להתנסות ולהבין במה הדברים אמורים

מבחן אמינות - מבחן אמינות של אוניברסיטת מוניטובה (קנדה) לבדיקה של אמינות IQ

מדריך חיפוש עבודה - מרכז מידע בנושאי חיפוש משרות, לוחות דרושים, כתיבת קורות חיים, מודעות דרושים, מקומות עבודה וכן משרות פנויות. אם אתה מחפש עבודה, רוצה שינוי קריירה, עבודה באנגלית או היכן דרושים סטודנטים, דרושים עובדים או כל נושא בתחום דרושים עבודה, מבחני אמינות או ראיון עבודה- חפש כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה