יום שני, 19 במאי 2014

טיפים לראיון עבודה

טיפים להצלחה בראיון עבודה- איך להצליח בראיון עבודה

טיפים לראיון עבודה חשובים בין אם אתה מחפש עבודה חדשה ובין אם מדובר על ניסיון להתקבל למשרה אחרת או בכירה יותר במקום עבודה נוכחי אין ספק שהצלחה בראיון העבודה היא חשובה ביותר.

ראיונות עבודה מוצלחים הם אלו שהמרואיין מגיע אליהם מוכן ומראה ביטחון. ראיון עבודה הוא צעד חשוב בקבלה לעבודה, אז נהג בהתאם. לא משנה כמה ראיונות עבודה עברת כבר, כל ראיון עבודה בפני עצמו הוא חשוב ביותר על מנת להתקבל לעבודה אליה אתה מייחל. למד מהניסיון שלך ושפר.

10 טיפים לראיון עבודה:


התלבש כדי להרשים. יש חשיבות עצומה לאיך שאתה נראה בעיני המראיין. אם באת לראיון עבודה למשרה שבה חשוב להתלבש "זרוק" CASUAL (לדוגמא בהייטק), בבגדים מחויטים, חנוט בעניבה ובחליפה אפשר שתיתפס בעיני המראיין כטיפוס נוקשה או כמי שמנסה לעשות רושם על המראיין ולא כמישהו ישיר ואוטנטי.

בכניסה לראיון העבודה, כשאתה מציג את עצמך, ובמידה ולחיצת ידיים מתבקשת, הושט יד בטוחה ולחץ ידיים בצורה ברורה ובטוחה. לחיצת ידיים הססנית מעידה על ההססנות. חייך, דבר ברור, והסתכל למראיין בעיניים. אם יש יותר ממראיין אחד צור קשר עם כל המראיינים בצורה שווה. הצג עצמך כבעל בטחון עצמי. ביישנות איננה תכונה חיובית מבחינת המעסיק.

היה מוכן עם כמה עותקים של "קורות חיים" וכן רשימת ממליצים. המלצה: אל תשתמש בטפסים סטנדרטיים של קורות חיים כדוגמת MSOffice RESUME. דאג לכתוב קורות חיים בצורה יצירתית ועם מראה יצירתי.

במהלך ראיון עבודה בוודאי תשאל על קולגות שלך לעבודה, לשעבר ובהווה, מנהלים וכפיפים. דבר תמיד אמת אך לעולם אל תשמיץ ואל תהיה שלילי. אל תספר סיפורים על חבריך לעבודה. במקרה הצורך תוכל לנקוט לשון עדינה ולהגיד משפט בנוסח " אתיקת העבודה שלנו שונה..." או " אני מעדיף לבצע את העבודה שלי בדרכים אחרות"

כך גם לגבי מקום העבודה הקודם שלך. אל תדבר סרה במקום עבודה קודם.

היה מוכן מראש לראיון עבודה: היה מודע לחוזקות שלך. ברור שכרגע תוכל לתת רשימה של היכולות והיתרונות שלך. אבל העובדה היא שכאשר תכנס לראיון עבודה תהיה נרגש ולחוץ וחבל שרשימת היתרונות שלך לא תועבר למראיין. הכן לפני ראיון עבודה רשימת תכונות שלך ושנן אותה.

דע את חולשותיך ומצא דרך לתאר אותם כחוזקות ותכונות חיוביות שלך. לדוגמא אם אתה טיפוס שמלחיץ את הכפופים לך, תאר תכונה זאת כיכולת להפיק מעובדים 110%. יתכן שדווקא חולשה זאת תגרום למעביד החדש לרצות אותך.

בעת ראיון עבודה שאל שאלות. הכן לפני הראיון רשימה של שאלות שאתה רוצה תשובות עליהן לגבי מקום העבודה הזה וקח איתך את הרשימה כך שתוכל להשתמש בה בעת ראיון לעבודה.

עקוב ושמור על קשר אחרי ראיון עבודה. חשוב מאד לשלוח אי מייל תודה על ראיון עבודה, על הזמן שהוקדש לך וכולי או מצא כל דרך מקורית אחרת להגיד תודה. כך תהיה מיוחד ויחיד בין ים מגישי הבקשות.

לעולם אל תעלה את נושא המשכורת אלא אם נתבקשת לכך ע"י המראיין. אם בעת ראיון עבודה מראיין שואל אותך על צפיות השכר שלך. דבר על הניסיון התעסוקתי שלך ומה שיש לך להציע למקום העבודה הזה תוך שאתה נשאר ברמות השכר המקובלות בתחום המשרה אליה אתה מתראיין. היה ריאלי בדרישות השכר שלך ואז תוכל לעמוד על דרישת השכר שלך

השתמש בכל רשימת "טיפים לראיון עבודה" זו וכך תצליח בראיון העבודה הקרוב שלך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה