יום רביעי, 28 במאי 2014

שאלות בראיון עבודה

שאלה בריאיון עבודה: למה עלינו להעסיק אותך?

זו אחת השאלות הכלליות שעשויות להוביל אותך בדרך הלא נכונה לקבלת העבודה המיוחלת אלא אם כן תחשוב מה לאמר מראש. תלמד כיצד להכין את השאלה באמצעות הדוגמה הבאה.

זו אחת השאלות הכלליות שעשויות להוביל אותך בדרך הלא נכונה אלא אם כן תחשוב מה לאמר מראש. שאלה זו דנה ביכולת שלך לשווק את עצמך. תחשוב על עצמך כעל מוצר. מדוע על הלקוח לקנות?

תשובות שלא פועלות
"מפני שאני זקוק לעבודה? – תשובה זו עוסקת בך  - "הם" רוצים לדעת מה אתה יכול להציע "להם".

"אני חרוץ" – זו תשובה נדושה – כמעט כל אחד יכול לאמר על עצמו שהוא חרוץ.

"קראתי את המודעה ואני מסוגל לבצע את העבודה" – תשובה זו נעדרת תשוקה ומטרה.

תשובות חזקות שיסבו את תשומת לב המראיין –

"מפני שיש לי שלוש שנות ניסיון בעבודה עם לקוחות בסביבה דומה מאוד לזו".

"מפני שיש לי מה שדרוש כדי למלא את הדרישות של העבודה – לפתור בעיות של לקוחות תוך שימוש בכישורי שירות לקוחות המעולים שלי".

"מפני שיש לי ניסיון ומומחיות בתחום של תמיכת לקוחות הנדרשים במשרה זו".

בשעה זו עליך לגרום ללקוח (המראיין) להבין מה המוצר שלך (אתה) יכול להעניק לו ולמה עליו להקשיב למה שיש לך להציע. ככל שתיתן פרטים רבים יותר התשובה שלך תהיה מוצלחת יותר. אין זה הזמן לדבר על מה שאתה רוצה. זו השעה לתמצת את ההישגים שלך ולומר למה אתה ייחודי ועל כן מתאים לתפקיד.

תרגיל מצאי מוצר

תתחיל על ידי תיאור העבודה המוצעת. מה מדגיש המעסיק כדרישות של העבודה? מה דרוש כדי לבצע את העבודה? ערוך רשימה של הדרישות בצד אחד של דף נייר.

לאחר מכן ערוך מצאי כדי לקבוע מה אתה יכול להציע בהתאם לדרישות אלה. רשום את הכישורים שלך בצד השני של הדף. חשוב על שניים שלושה כישורי מפתח שתוכל להציע המתאימים לכל דרישה שהמעסיק מבקש. אל תמעיט בערך של תכונות אישיות המייחדות אותך – מרץ, אופי, סגנון עבודה וכישורי עבודה בצוות.

העוצמה של המכירות – אתה הפתרון

תמזג את רשימת הדרישות והרשימה המתאימה של מה שיש לך להצי להצהרה מתומצתת אחת. זו העוצמה של המכירות שלך. אל תאריך בה מעל שתי דקות והדגש את התכונות שבגללן אתה ייחודי ומתאים לעבודה.

דוגמה
"עם שבע שנות ניסיון בעבודה עם מסד נתונים פיננסי, חסכתי לחברות אלפי דולרים באמצעות מערכות ייעול. המרץ הרב שלי וסגנון הלימוד המהיר מאפשרים לי לתפוס מהר ולאמוד את הבעיות. אני מסוגל להתמקד במצבי לחץ, ואפשר לסמוך עליי במצבים קשים. אני יודע שאהיה תוספת מעולה לצוות שלכם."

הכנת הצהרה זו לפני הריאיון תסייע לך כאשר ישאלו אותך: "למה עלינו להעסיק אותך?" או"מה תוכל לתרום לתפקיד?" זו ההזדמנות שלך להבהיר למראיינים שאתה הפתרון לבעיה שלהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה