יום חמישי, 24 באפריל 2014

לעבוד בחו"ל

לעבוד בחו"ל היא אפשרות  סבירה כיוון בשנים האחרונות חלה עלייה בכמות העסקים הישראלים הפועלים ברחבי העולם. התרחבות זו הביאה למצב של דרישה תמידית לעובדים ישראלים בחו"ל.

יש ישראלים שטסים לעבודה בחול ללא ארגון מוקדם וסומכים על מזלם בכל הקשור למציאת עבודה. דרך זו לא הכי מומלצת. בכל מקרה, אם בחרתם דרך זו ניתן לבצע את חיפוש העבודה בחו"ל דרך מודעות דרושים בעיתונות המקומית, באתרי האינטרנט השונים של המדינה, דרך אנשים או דרך משפחה הגרה באותה המדינה. דרך אחרת – מסודרת הרבה יותר, היא לטוס באמצעות חברות ישראליות שיש להם עסקים (בדרך כלל עסקי מכירות) בחו"ל. אלה יספקו לכם את כל התנאים המתאימים לעבודות בחול, החל מאישורים וכלה במקומות לינה והעברות. הצעות עבודה בחו"ל ניתן לראות באתרי החברות.

צעירים ישראלים רבים יוצאים מישראל מדי שנה כדי לעבוד במדינות כמו אוסטרליה, קנדה, ארצות הברית או אירופה, על מנת להרוויח כסף טוב, לחוות חוויות בלתי נשכחות, לטייל, להכיר חברים חדשים, ללמוד שפה חדשה ולהתוודע לתרבות אחרת.

אורך השהות של העובדים בחו"ל משתנה בהתאם ליכולות שלהם. אם אתם חיילים משוחררים ורוצים לעבוד כשנה, בהחלט אפשר, ואם אתם סטודנטים בחופשת סמסטר ורוצים להרוויח כסף רב ומהר תוך חודשיים – גם אפשר.

העבודות, במיוחד באירופה, מיועדות לאנשים בעלי אזרחויות, אך ניתן להפיק אישורי עבודה שונים באמצעות המעסיקים.

חברות ישראליות מחפשות צעירים לעבודות מכירות בקניונים, מכירת ציורי שמן מדלת לדלת, משרות או-פר, סבלות והובלות ועוד. אלה דואגות להכול, ולעתים אף מספקות החזר על כרטיסי הטיסה. חברות אלה יכשירו אתכם לעבודה בחו"ל, ישלמו לכם משכורת על סמך אחוזים מהמכירות ולמעשה ידאגו לכל חסרונכם במהלך השהייה בחו"ל. יום העבודה הוא לרוב בין 8 שעות, לאחריו יש שעות חופשיות. החברה גם משתדלת לערוך ערבי גיבוש לצוות העובדים, כניסה לאטרקציות וכדומה, כך שיש כאן עבודה שהנאה רבה לצידה.

מאוד מאוד חשוב למצוא חברות שמעסיקות אתכם באופן חוקי עם ויזות ואישורים. עבודה לא חוקית בחו"ל, משמעה תנאים נמוכים, משכורות לא טובות וסכנה תמידית של היתפסות על ידי גורמי ההגירה המקומיים. עבודה חוקית בחו"ל תתרום לחוויה שלכם ותעניק לכם ראש שקט.

סוגי עבודות  בהן ניתן לעבוד בחו"ל:
עבודות פיזיות, כגון: מנעולנות, הובלות, אבטחה וכו'.
עבודות שעיקרן מכירות, כגון: עבודה בקניונים, מכירת ציורי שמן מדלת לדלת.
עבודות עם ילדים – "אופר" למשפחות יהודיות בחו"ל, הדרכות שונות (מחנות קיץ, עבודה בסוכנות היהודית) וכדומה.
עבודות מזדמנות שונות – מלצרות, מזכירות ודומיהן.

מדינות שניתן  בהן לעבוד בחו"ל:

עבודה אוסטרליה – כדי לעבוד באוסטרליה יש צורך באישור עבודה. סוג אישור העבודה תלוי בסוג הוויזה המיועדת. לדוגמה, ויזת סטודנט מאפשרת 20 שעות עבודה שבועיות בזמן הלימודים. לא ניתן לעבוד באוסטרליה באמצעות ויזת תייר. העונש על עבודה לא חוקית היא גירוש ואיסור. לחלק מהאנשים בעלי דרכון זר יש אפשרות להוציא ויזת עבודה הנקראת Working Holiday Visa. בכל מקרה כדאי להתייעץ עם החברה דרכה נוסעים לעבוד לגבי האפשרויות הפתוחות בפניכם. עבודות באוסטרליה כוללות את כל העבודות הסטנדרטיות של מכירות ואו-פר, כמו גם עבודות מיוחדות, כגון קטיף, עבודה בחוות וכדומה.

עבודה ארה"ב - לפני נסיעת עסקים,טיול או עבודה לארה"ב יש להשיג אשרת כניסה/ ויזה לארה"ב. הגוף המנפיק את אשרות הכניסה הואהשגרירות האמריקאית. יש מספר אפשרויות לעבוד חוקית בארה"ב:
עבודה כאופר-ויזת עבודה בארהב לצעירות עד גיל 27 הרוצות לעבוד כמטפלות בארה"ב, אישור העבודה הוא לתקופה של עד 24חודשים.

עבודה חוקית לסטודנטים בקיץ בארה"ב - ויזה לסטודנטים הלומדים בארץ ומאפשרת עבודה חוקית בחופשת הקיץ בחודשים יולי – אוקטובר.התוכנית מתאימה לסטודנטים שיקבלו ויזה לתקופה של 4 חודשים וחודשנוסף למטרת טיול. התוכנית קיבלה את ברכת הדרך של השגרירות האמריקאית בארץומומלצת ע"י התאחדות הסטודנטים הארצית.
עבודה בארצות הברית חוקית לתקופתהחורף – חג המולד - ויזה עבודה חוקית המאפשרת עבודה בחודשים אוקטובר עדינואר.
כדאי לברר דרך החברה שבאמצעותה הולכים לעבוד, אילו אפשרויות קיימות לעבודה חוקית בארה"ב.

עבודה קנדה - רשויות ההגירה והאזרחות הקנדים מנפיקים אישורי עבודה לזרים. אשרות עבודה בקנדה מאפשרות למקבלן לעבוד על בסיס תקופה ממושכת או זמנית בקנדה. ניתן לעבוד בקנדה במכירות מוצרים שונים, עבודות אבטחה ועבודה כאו-פר. בקנדה רמת החיים היא גבוהה מאוד, ולכן העבודה בה יכולה להיות מאוד משתלמת. מזג האוויר בקנדה קר ולכן מומלץ להצטייד בביגוד חם.


עבודה אירופה – בניגוד לכל המדינות שהזכרנו עד כה (אוסטרליה, ארה"ב וקנדה), אירופה קרובה הרבה יותר, וחברות רבות מציעות עבודה באירופה במדינות שונות, כמו: עבודה באנגליה, עבודה בספרד, עבודה באירלנד, עבודה בצרפת ועוד. ברוב מדינות אירופה, אפשר לעבוד אך ורק עם דרכון אירופאי, שמאפשר להיכנס, לצאת ולעבוד באופן חוקי בכל רחבי היבשת. ישנן מספר מאוד מצומצם של מדינות בהן ניתן לעבוד על ויזת סטודנט או עם אישורים מיוחדים מהמדינה בה מתבצעת העבודה, כמו למשל עבודות באנגליה. בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם החברה דרכה אתה טסים לעבוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה